TAŞIMA KURALLARI

TAŞIMA KURALLARI

İDO ULUSLARARASI SEFERLERİ YOLCULUK KURALLARI

1. CHECK- İN

  • İzmir Seferihisar- Samos ve Aydın Kuşadası- Samos, İzmir Dikili- Midilli veya diğer adalar arasında tüm İDO uluslararası seferlerinde seyahat edebilmek için, yolcu pasaportunun geçerlilik süresi 3 ay ve üzerinde olmalıdır. (Pasaport geçerlilik süresi Adadan Türkiye’ye geri dönülecek tarih itibariyle ez az 3 ay olmalıdır)
  • Geçerlilik süresi uygun olsa dahi 10 yıldan eski pasaportlarla Yunanistan’a girişe izin verilmemektedir.
  • İzmir Seferihisar- Samos, Aydın Kuşadası -Samos ve İzmir Dikili- Midilli arasında seyahat edebilmek için Pasaport ve Vize gerekmektedir. Vize, Schengen ya da “Kapı Vizesi” olabilir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Pasaportu ile yurtdışına çıkış yapan yolculardan çıkış başına harç bedeli alınmaktadır. Harç bedelinin yolculuk öncesi, yolcu tarafından ödenmesi gerekmektedir. Harç bedeli ödemesi anlaşmalı bankalardan veya online olarak yapılmaktadır.
  • Seferihisar’dan Samos’a gidecek yolcularımız, check-in işlemlerini tamamlamak üzere en geç sefer saatinden 1,5 saat önce Seferihisar Sığacık Teos Marina Satış Ofisinde hazır bulunmalıdır.
  • Kuşadası’ndan Samos’a gidecek yolcularımız, check-in işlemlerini tamamlamak üzere en geç sefer saatinden 1,5 saat önce Kuşadası Ege Port Satış Ofisinde hazır bulunmalıdır.
  • Dikiliden Midilli’ye gidecek yolcularımız, check-in işlemlerini tamamlamak üzere en geç sefer saatinden 1,5 saat önce ………………………………….. Satış Ofisinde hazır bulunmalıdır.
  • Pasaport Kontrol Noktasından geçildikten sonra, biletlerin kontrolleri gemi girişinde yapılmaktadır.
  • Herhangi bir sebeple iptal edilmiş, tarihi değiştirilmiş veya açığa alınmış biletli yolcular sefere katılamaz.

 

 

2. YURTDIŞINA ÇIKIŞ VE YUNANİSTAN’A GİRİŞ İZNİ VERİLMEYEN DURUMLAR

  • Pasaportunda K.K.T.C. kaşesi olan yolcuların, Yunanistan’a girişine izin verilmemektedir. Pasaportunda K.K.T.C. girişi bulunduğu halde Yunanistan’a giriş yapmak isteyen yolcular, mali ve hukuki sorumluluğu peşinen kabul ve taahhüt etmiş sayılır. Bu nedenle ülkeye giriş yapamayan yolcularımızın durumundan İDO sorumlu değildir.
  • İDO’dan kaynaklanmayan, adli, idari, vize vs.den kaynaklanan ve yolcunun girişine/çıkışına engel olan durumlarda hizmet akdi sona erer ve herhangi bir iade talebi kabul edilmez.
  • KKTC doğumlu Türk vatandaşlarının pasaportunda, doğum yeri ve KKTC ibaresi (Girne-KKTC vb.) varsa ülkeye girişlerine izin verilmez.
  • Schengen vizesi Yunanistan harici bir ülkeden alınmış ise Samos’a, Midilli’ye giriş yapabilmek için yolcunun önce o ülkeye giriş – çıkış yapması gerekmektedir.

 

 

3. YOLCU BİLETLERİ

Yolcumuz, pasaportunda yazan tam adı ile bileti satın almalıdır. İsme düzenlenen yolcu bileti devredilemez, başkasına tekrar satılamaz ve isim değişikliği yapılamaz.

 

Bilet İade & Değişiklik:

  • 27.11.2014 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülüklerini düzenleyen “Üçüncü Bölüm” başlığı altında yazılı maddelerinin, “Yolcu Taşıma Hizmetleri” ne uygulanmaması sebebi ile ALICI’NIN cayma hakkı bulunmamaktadır.
  • “Yolculuğun İptali ve Ücret İade Şartları sözleşmesine göre satın alınan elektronik biletlerin, hiçbir şekilde yolcu, tarih, saat ve güzergâh bilgilerinin değiştirilmesi satıcıdan talep edilemez. Alıcı işbu sözleşmeye göre satın aldığı bileti satış onayından sonra hiçbir şekilde değiştirmeyeceğini ve iade talep etmeyeceğini kabul ve taahhüt eder.” diye belirtilmektedir. İsim değişikliği ve ücret iadesi talepleri kabul edilemeyecektir.
  • Ancak yolcumuz en geç sefer saatinden 24 saat önce bildirmek koşulu ile biletini 1 defa açığa alabilir veya yeniden tarihleyebilir.

 

 

Açık Biletler:

  • Açık biletlerin yeniden tarihlendirilmesi talep edilen seferin uygun olması durumunda yapılabilmektedir. Açık biletlerin tarihlendirilebilmesi en geç seferden 3 gün önce (48 saat mi olmalı) İDO satış ofisleriyle irtibata geçerek veya Çağrı Merkezimiz 444 44 36’ı arayarak yapılabilir. İDO satış ofisleri Seferihisar’da Sığacık Teos Marina içerisinde, Kuşadası’nda Ege Port içerisinde bulunmaktadır.
  • Sezonun son seferine kadar kullanılmayan açık bilet geçerliliğini kaybeder. Açık biletler aynı sezon içerisinde kullanılmalıdır.

 

 

4. SEFER İPTALİ / DEĞİŞİKLİĞİ

  • İDO, iptalini duyurmadığı tarifeli seferlerini yerine getirmekle yükümlüdür. İDO, (olumsuz hava ve deniz koşulları, liman tesislerinin devre dışı kalması, grev, resmi mercilerin seferleri durdurması vb. olağanüstü ve mücbir durumlarda sefer tarifesini değiştirme, seferi iptal etme hakkını saklı tutar.
  • İDO’nun elinde olmayan olağanüstü ve mücbir sebepler nedeniyle seferi iptal etmesi durumunda, bilet ücreti 30 gün içinde yolcuya iade edilir. Olağanüstü ve mücbir sebepler nedeniyle yapılan sefer iptallerinde oluşabilecek konaklama vb. giderlerden İDO sorumlu değildir.
  • Olumsuz hava ve deniz koşullarında yolcu güvenliği için gemi kaptanı seferi iptal edebilir veya kalkış/varış limanında değişiklik yapabilir.

 

 

5. ÖZEL İSTEĞİ OLAN YOLCULAR / EVCİL HAYVAN İLE YOLCULUK EDECEK YOLCULAR

  • Özel durumlu yolcuların (alerji, hastalık vb.) en geç seferden 48 saat önce İDO Satış Ofisini veya Çağrı Merkezimizi 444 44 36’ı arayarak konuyla ilgili bilgilendirmesi gerekmektedir. İDO satış ofisleri Seferihisar’da Sığacık Teos Marina içerisinde, Kuşadası’nda Ege Port içerisinde bulunmaktadır.
  • Ege adaları seferlerimize evcil hayvan kabul edilmemektedir.

 

Bisikletli Yolcular:

· Seferihisar- Samos, Kuşadası- Samos ve Dikili- Midilli seferlerine bisikletleriyle katılmak isteyen yolcularımız, bilet rezervasyonu sırasında bu taleplerini bildirmelidir. Gemilerimizin her birinin bisiklet kapasitesi 10 adettir.

 

 

Rehber Köpekleri ile Sefere Katılacak Yolcular:

  • Görme engelli yolcularımıza eşlik eden eğitimli rehber köpekler, yolcu salonlarında seyahat edebileceklerdir.

Rehber köpekler için bulundurulması gereken belgeler:

  • Rehber Köpekler Derneği kimlik belgesi
  • Köpeğin aşı karnesi
  • Rehber köpek olduğunu gösteren vücut tasması
  • Gerekli durumlarda görme engelli yolcularımızın hastane raporu
  • Ayrıca rehber köpeğin sefer sırasında vücut tasması ve ağızlıkla seyahat etmesi gerektiğini belirtiriz

 

 

6. BAGAJ

  • Yolcu, sefere yalnızca bir valiz ya da el çantası getirebilir.
  • İDO, söz konusu bu valiz ve el çantası için bilet ücreti haricinde bir ücret talep etmez.
  • Taşıma hakkı belirtilen bagaj dışındaki yüklerden fazla bagaj ücreti talep etme hakkını İDO saklı tutar. Taşıyıcı ücretsiz bagaj hakkını aşan fazla bagajı taşımayı reddedebilir.
  • El çantaları (taşıyıcıdan kaynaklanan bir nedenle zarar görmesi hali dışında) İDO sorumluluğunda değildir.
  • Tekerlekli sandalyeleri olan yolcularımızın sandalyeleri yukarıda belirtilen bagajlara ek olarak gemilere ücretsiz kabul edilmektedir.
  • İDO, Uluslararası kurallar gereği; bagaj olarak kabul edilmeyen maddeler için "Taşımanın Reddi" hakkına sahiptir. Bu durumla ilgili olarak yolcunun tazmin hükümleri geçersizdir.
  • Yolcu sefer sırasında valizlikte bulunacak bagajı içerisinde değerli eşya, maden, senet, çek, değerli evrak, para, kırılabilir maddeler, pasaport ve kimlik belgeleri bulunduramaz. Bagaj içinde bunların bulundurulmasından doğacak zarar ve kayıplardan İDO sorumlu değildir, bu zarar ve kayıplar İDO’dan talep edilemez.

 

 

7. ARAMA HAKKI

  • Güvenlik ve emniyet nedenleriyle taşıyıcı; yolcudan kendisinin ve bagajının aranmasına müsaade etmesini isteyebilir, yolcunun bulunmadığı hallerde de arama yapabilir veya yaptırabilir.
  • Bu isteğe uyulmaz ise taşıyıcı; yolcuyu ve/veya bagajını taşımayı reddedebilir.

 

 

8. GEMİ İÇİNDE DAVRANIŞ

Yolcunun gemi içerisindeki nizama uygun hareket etme mecburiyeti bulunmaktadır. Yolcunun gemi içerisindeki nizama uygun hareket etmemesi durumunda, İDO bu davranışın devamını önlemek için yolcuyu zapt etmek de dahil gerekli gördüğü tedbirleri alma hakkına sahiptir. Yolcu gemi içerisinde kaptanın ve gemi personelinin talimatlarına uymak zorundadır. Yolcu, herhangi bir yolcunun can ve mal güvenliği için veya gemi için tehlike arz edecek bir davranışta bulunamaz.

 

 

9. TAŞIMANIN REDDİ

İDO güvenlik nedenleriyle veya takdir yetkisini kullanarak aşağıdaki ve benzeri hallerde yolcu ya da bagaj taşımayı reddedebilir:

  • Yolcu diğer kişilere, mallara herhangi bir risk veya tehlike arz ediyorsa
  • İDO’nun talimatlarına uymuyorsa, güvenlik kontrolünü reddetmişse, yürürlükteki yasaları ihlal etmişse
  • İDO’nun ücret tarifelerini veya kurallarını ihlal ederek bilet temin etmişse
  • Denizde tehlikeli yüklerin taşınması ile ilgili uluslararası "IMDG Code" sözleşmesi kapsamında bulunan her türlü yanıcı, patlayıcı, radyoaktif vs. yüklerin taşınması kesinlikle yasaktır. Tehlikeli yük kapsamına giren maddelerin, avcılık ve spor amaçları dışında kullanılan ateşli silahların ve mühimmatın, kırılabilir veya bozulabilir nitelikleri haiz olan veya ağırlığı, boyutu bakımından İDO’nun görüşüne göre taşıma için uygun olmayan nitelikteki maddelerin taşınması yasaktır.

 

 

10. TAŞIMANIN SINIRLANDIRILMASI

16 yaşından küçük çocuklar ancak refakatçi eşliğinde seyahat edebilirler. · Refakatsiz çocukların, yardıma muhtaç yolcuların, hamile kadınların veya hastalıklı kişilerin İDO seferlerinde seyahat edebilmesi için yolcuların İDO’ya önceden bilgi vererek onay almış olması gerekmektedir. Seyahat sırasında yolcunun sıhhi durumunun bozulmasından İDO sorumlu değildir.

 

 

11. İNDİRİMLİ BİLETLER

6-12 yaş arası çocuklar %50 indirimli seyahat edebilirler.

 

 

12. BİNİŞ ve İNİŞ İŞLEMLERİ

  • Herhangi bir sefere satın alınan bilet sadece üzerinde yazılı sefer için geçerlidir. Zamanında kullanılmayan biletler geçersizdir.
  • Yolcularımız, bilet üzerindeki bilgilerin doğruluğunu kontrol etmek ile yükümlüdür, sonradan yapılacak itirazlar geçersizdir.
  • Yolcularımızın, biniş ve inişlerde gemi personeli biniş veya iniş onayını vermeden ve gerekli güvenlik önlemleri alınmadan, gemiye binmesi ve inmesi tehlikeli ve yasaktır.

 

 

13. MÜŞTERİ ŞİKAYET ve TALEPLERİNİN İLETİLMESİ

  • E-mail: info@ido.com.tr
  • Telefon: 0850 222 44 36 ya da 444 44 36
  • Faks: +90 212 517 39 58
  • www.ido.com.tr adresinden Bize Yazın menüsü formu doldurarak.

 

 

14. FERAGAT

Taşıyıcının hiçbir acentesi, personeli veya temsilcisi buradaki taşıma şartlarını değiştirmeye veya bunlardan feragat etmeye yetkili kılınmamıştır.

 

 

15. GİZLİLİK

Gizliliğiniz bizim için son derece önemlidir. İDO. A.Ş şirket müşterilerine ait kişisel verileri korumak için çok titiz bir şekilde davranmaktadır. Web sayfamızı ziyaret ederek ve/veya online işlemler yaparak aşağıdaki şartları kabul etmiş oluyorsunuz. İDO. A.Ş paylaştığınız adınız, soyadınız, adresiniz, telefon numaralarınız, e-posta adresleriniz, kimlik bilgileriniz, bilet ve seyahatleriniz gibi kişisel bilgilerinizi toplayabilir. Toplanan bu bilgiler sizlere daha iyi hizmet, ürün ve seçim olanakları sunabilmek; web sitemizi düzenlemek; İDO hesabınızla ilgili işlemlerinizi düzenlemek; veri tabanı oluşturularak seferler, hizmetler, ürünler, kampanyalar ve promosyonlar için rapor analiz doğrulama ve istatistiki bilgiler oluşturmak, işlemek ve gizlilik koşullarına uymak kaydı ile bunları uzmanlar ile paylaşmak; İDO yahut işbirliği yaptığı şirketler ve ortaklar ile sunulan promosyon, kampanya, tanıtım, pazarlama ve diğer fırsatlardan haberdar olmanızı e- posta, SMS ve Telefon aracılığıyla sağlamak için kullanılabilir. İDO kişisel bilgilerinizi yukarıda belirtilen amaçlar için belirtilen usuller ile hizmet aldığı diğer şirketler ve/veya yasal zorunluluk halinde adli ve idari makamlar ile paylaşabilir.

 

 

16. DEĞİŞİKLİK

Gerekli durumlarda İDO A.Ş bu taşıma kurallarının bir kısmını veya tamamını değiştirebilir.

TAŞIYICININ ÜNVANI İDO İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş.