×


+444 44 36

Genel Kurallar

Genel Kurallar


İDO (İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERİ SAN. ve TİC. A.Ş.
İZMİR SEFERİHİSAR – YUNANİSTAN SAMOS ve AYDIN KUŞADASI – YUNANİSTAN SAMOS SEFERLERİ YOLCULUK KURALLARI

1. CHECK – IN

·       İzmir Seferihisar – Samos ve Aydın Kuşadası -Samos arasında seyahat edebilmek için, yolcu pasaportunun geçerlilik süresi 3 ay ve üzerinde olmalıdır. (Pasaport geçerlilik süresi Samos’tan Türkiye’ye geri dönülecek tarih itibariyle ez az 3 ay olmalıdır)

·       Geçerlilik süresi uygun olsa dahi 10 yıldan eski pasaportlarla Yunanistan’a girişe izin verilmemektedir.

·       İzmir Seferihisar – Samos ve Aydın Kuşadası -Samos arasında seyahat edebilmek için Pasaport ve Vize gerekmektedir. Vize, Schengen ya da “Kapı Vizesi” olabilir.

·       Türkiye Cumhuriyeti Pasaportu ile yurtdışına çıkış yapan yolculardan çıkış başına harç bedeli alınmaktadır. Harç bedelinin yolculuk öncesi, yolcu tarafından ödenmesi gerekmektedir. Harç bedeli ödemesi anlaşmalı bankalardan, online olarak ya da Seferihisar Teos Marina içerisindeki satış ofisimizde yapılabilir.

·       Seferihisar’dan Samos’a gidecek yolcularımız, check-in işlemlerini tamamlamak üzere en geç sefer saatinden 1,5 saat önce Seferihisar Sığacık Teos Marina Satış Ofisinde hazır bulunmalıdır.

·       Kuşadası’ndan Samos’a gidecek yolcularımız, check-in işlemlerini tamamlamak üzere en geç sefer saatinden 1,5 saat önce Kuşadası Ege Port Satış Ofisinde hazır bulunmalıdır.

·       Pasaport Kontrol Noktasından geçildikten sonra, biletlerin kontrolleri gemi girişinde yapılmaktadır.

·       Herhangi bir sebeple iptal edilmiş, tarihi değiştirilmiş veya açığa alınmış biletli yolcular sefere katılamaz.

2. YURTDIŞINA ÇIKIŞ VE YUNANİSTAN’A GİRİŞ İZNİ VERİLMEYEN DURUMLAR

·       Pasaportunda K.K.T.C. kaşesi olan yolcuların, Yunanistan’a girişine izin verilmemektedir. Pasaportunda K.K.T.C. girişi bulunduğu halde Yunanistan’a giriş yapmak isteyen yolcular, mali ve hukuki sorumluluğu peşinen kabul ve taahhüt etmiş sayılır. Bu nedenle ülkeye giriş yapamayan yolcularımızın durumundan İDO sorumlu değildir.

·       İDO’dan kaynaklanmayan, adli, idari, vize vs. den kaynaklanan ve yolcunun girişine/çıkışına engel olan durumlarda hizmet akdi sona erer ve herhangi bir iade talebi kabul edilmez.

·       KKTC doğumlu Türk vatandaşlarının pasaportunda, doğum yeri ve KKTC ibaresi (Girne-KKTC vb.) varsa ülkeye girişlerine izin verilmez.

·       Schengen vizesi Yunanistan harici bir ülkeden alınmış ise Samos’a giriş yapabilmek için yolcunun önce o ülkeye giriş – çıkış yapması gerekmektedir.

3. YOLCU BİLETLERİ
 

·       Yolcumuz, pasaportunda yazan tam adı ile bileti satın almalıdır.İsme düzenlenen yolcu bileti devredilemez, başkasına tekrar satılamaz ve isim değişikliği yapılamaz.

Bilet İade & Değişiklik:

·       27.11.2014 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri”ni düzenleyen “Üçüncü Bölüm” başlığı altında yazılı maddelerinin, “Yolcu Taşıma Hizmetleri” ne uygulanmaması sebebi ile ALICI’NIN cayma hakkı bulunmamaktadır.
“Yolculuğun İptali ve Ücret İade Şartları sözleşmesine göre satın alınan elektronik biletlerin, hiçbir şekilde yolcu, tarih, saat ve güzergâh bilgilerinin değiştirilmesi satıcıdan talep edilemez. Alıcı işbu sözleşmeye göre satın aldığı bileti satış onayından sonra hiçbir şekilde değiştirmeyeceğini ve iade talep etmeyeceğini kabul ve taahhüt eder.” diye belirtilmektedir. İsim değişikliği ve ücret iadesi talepleri kabul edilemeyecektir.

·       Ancak yolcumuz en geç sefer saatinden 48 saat önce bildirmek koşulu ile biletini 1 defa açığa alabilir veya yeniden tarihleyebilir. Gidiş Dönüş aynı gün alınan biletler farklı gün gidiş dönüşe çevrildiğinde oluşan fark yolcudan tahsil edilir.Farklı günden aynı güne yapılan değişikliklerde ücret iadesi yapılmaz.

Açık Biletler:

·       Açık biletlerin yeniden tarihlendirilmesi talep edilen seferin uygun olması durumunda yapılabilmektedir. Açık biletlerin tarihlendirilebilmesi için en geç seferden 3 gün önce İDO satış ofisleriyle irtibata geçilmelidir. İDO satış ofisleri Seferihisar’da Sığacık Teos Marina içerisinde, Kuşadası’nda Ege Port içerisinde bulunmaktadır.

·       Sezonun son seferine kadar kullanılmayan açık bilet geçerliliğini kaybeder. Açık biletler aynı sezon içerisinde kullanılmalıdır.

4. SEFER İPTALİ / DEĞİŞİKLİĞİ

·       İDO, iptalini duyurmadığı tarifeli seferlerini yerine getirmekle yükümlüdür. İDO, (olumsuz hava ve deniz koşulları, liman tesislerinin devre dışı kalması, grev, resmi mercilerin seferleri durdurması vb. olağanüstü ve mücbir durumlarda sefer tarifesini değiştirme ve seferi iptal etme hakkını saklı tutar.

·       İDO’nun elinde olmayan olağanüstü ve mücbir sebepler nedeniyle seferi iptal etmesi durumunda, bilet ücreti 30 gün içinde yolcuya iade edilir. Olağanüstü ve mücbir sebepler nedeniyle yapılan sefer iptallerinde oluşabilecek konaklama vb. giderlerden İDO sorumlu değildir.

·       Olumsuz hava ve deniz koşullarında yolcu güvenliği için gemi kaptanı seferi iptal edebilir veya kalkış/varış limanında değişiklik yapabilir.

5. ÖZEL İSTEĞİ OLAN YOLCULAR / EVCİL HAYVAN İLE YOLCULUK EDECEK YOLCULAR

·       Özel durumlu yolcuların ( alerji, hastalık vb.) en geç seferden 48 saat önce İDO Satış Ofisini konuyla ilgili bilgilendirmesi gerekmektedir. İDO satış ofisleri Seferihisar’da Sığacık Teos Marina içerisinde, Kuşadası’nda Ege Port içerisinde bulunmaktadır.

·       Ege adaları seferlerimize evcil hayvan kabul edilmemektedir.

Bisikletli Yolcular:

·       Seferihisar - Samos  ve Kuşadası – Samos seferlerine bisikletleriyle katılmak isteyen yolcularımız, bilet rezervasyonu sırasında bu taleplerini bildirmelidir. Gemilerimizin her birinin bisiklet kapasitesi 10 adettir.

Rehber Köpekleri ile Sefere Katılacak Yolcular:

·       Görme engelli yolcularımıza eşlik eden eğitimli rehber köpekler, yolcu salonlarında seyahat edebileceklerdir.

Rehber köpekler için bulundurulması gereken belgeler:

·       Rehber Köpekler Derneği kimlik belgesi

·       Köpeğin aşı karnesi

·       Rehber köpek olduğunu gösteren vücut tasması

·       Gerekli durumlarda görme engelli yolcularımızın hastane raporu

·       Ayrıca rehber köpeğin sefer sırasında vücut tasması ve ağızlıkla seyahat etmesi gerektiğini belirtiriz.


6. BAGAJ

·       Yolcu, sefere yalnızca bir valiz ya da el çantası getirebilir.

·       İDO, söz konusu bu valiz ve el çantası için bilet ücreti haricinde bir ücret talep etmez.

·       Taşıma hakkı belirtilen bagaj dışındaki yüklerden fazla bagaj ücreti talep etme hakkını İDO saklı tutar. Taşıyıcı ücretsiz bagaj hakkını aşan fazla bagajı taşımayı reddedebilir.

·       El çantaları (taşıyıcıdan kaynaklanan bir nedenle zarar görmesi hali dışında) İDO sorumluluğunda değildir.

·       Tekerlekli sandalyeleri olan yolcularımızın sandalyeleri yukarıda belirtilen bagajlara ek olarak ücretsiz olarak gemilere kabul edilmektedir.

·       İDO, Uluslararası kurallar gereği; bagaj olarak kabul edilmeyen maddeler için "Taşımanın Reddi" hakkına sahiptir. Bu durumla ilgili olarak yolcunun tazmin hükümleri geçersizdir.

·       Yolcu sefer sırasında valizlikte bulunacak bagajı içerisinde değerli eşya, maden, senet, çek vb. değerli evrak, para, kırılabilir ve bozulabilir maddeler, pasaport ve kimlik belgeleri bulunduramaz. Bagaj içinde bunların bulundurulmasından doğacak zarar ve kayıplardan İDO sorumlu değildir ve bu zarar ve kayıplar İDO’dan talep edilemez.

 

8. ARAMA HAKKI

·       Güvenlik ve emniyet nedenleriyle, taşıyıcı; yolcudan kendisinin ve bagajının aranmasına müsaade etmesini isteyebilir ve yolcunun bulunmadığı hallerde de arama yapabilir veya yaptırabilir.

·       Bu isteğe uyulmaz ise, taşıyıcı; yolcuyu ve/veya bagajını taşımayı reddedebilir.


10. GEMİ İÇİNDE DAVRANIŞ

11. TAŞIMANIN REDDİ


9. TAŞIMANIN SINIRLANDIRILMASI

11. İNDİRİMLİ BİLETLER

12. BİNİŞ ve İNİŞ İŞLEMLERİ

13- MÜŞTERİ ŞİKAYET ve TALEPLERİNİN İLETİLMESİ

 

 

 

 

14- FERAGAT

15- GİZLİLİK

16- DEĞİŞİKLİK

TAŞIYICININ ÜNVANI İDO İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş.